Mi is a Nordic Walking?

A Nordic Walking speciális karbon alapanyagú botok segítségével, lendületes karmunkával végzett sportos gyaloglás, egy olyan, az egész testre ható edzésmódszer, amely a bottal végzett karmozgás révén a teljes izomzatot igénybe veszi. Ennél a sporttevékenységnél 80-90 percen keresztül hosszú, lendületes lépésekkel kell haladni, a karok erőteljes mozdulataival segítve a lábmunkát. A mozgáshoz a farizmokat jól megfeszítve, a comb- és lábszárizmokat kell használni, csak úgy,mint a kocogásnál.

A Nordic Walking eredete

A profi sífutók már az ’50-es években úgynevezett „síjárást” iktattak nyári edzéseikbe. Ez az edzés különböző ugrásokkal a gyorsaságot, a nordic walking diagonál technikával és a hosszú edzésblokkokkal pedig az erőnlétet biztosította. Csak 1997-ben alkották meg a „nordic walking” elnevezést, amely akkor már egy tömegsportot jelentett. Sífutó és fitness edzők, orvosok és gyógytornászok együttes munkájával vált a profi sportolók edzése egy közkedvelt és immár teljesen önálló sporttá. 2000-ben a nordic walking már az év sportja lett Finnországban.

A nordic walking hatásai

Egyre többen ismerik fel e sportág jótékony hatásait:

  • az egészség megőrzése, javítása (erősíti a szívizmot; javítja a szív munkáját; növeli a tüdőkapacitást és a szervezet oxigénellátását; erősíti a has és hát izmait; az egész test izomerejét javítja; „olajozza” az ízületeket),
  • extra kalóriaégetés (karcsúsít, „elolvasztja” a zsírtartalékokat),
  • az erő, gyorsaság, mozgékonyság, koordináció és állóképesség javulása
  • stressz leépítése (negatív stressz energiát pozitív mozgási energiává alakítja),
  • javuló teljesítőképesség (javul az agy vérellátottsága, javul a koncentráció és emlékezőképesség, szellemileg aktívabbá, kreatívabbá tesz),
  • öröm és boldogság érzése (javítja a pszichikai közérzetet,a lehangoltság, kimerültség, krónikus fájdalmak egyértelmű és tartós csökkenése)

A sportközvetítések NEM helyettesítik a mozgást, sőt a házi- és a kerti munka sem!

13 ok a Nordic Walking mellett!

  • 1. Tehermentesíti az ízületeket
  • 2. Javítja az állóképességet
  • 3. Erősíti az izmokat
  • 4. Hurrá, fogyunk! Az egyik legjobb öregedés gátló szer!
  • 5. Javítja a test oxigénellátását
  • 6. Oldja az izomfeszültséget
  • 7. Növeli a stressztűrő-képességet
  • 8. Aktiválja a vérkeringést
  • 9. Hajlékonyabb ízületek
  • 10. Jót tesz az agynak
  • 11. Ki a természetbe! Fő a jó közérzet!
  • 12. Az Nordic Walking egy csoportterápia, az egész család csinálhatja
  • 13. A spórolósok sportja

Kinek és miért ajánlott a Nordic Walking?

  • Túlsúllyal küzdőknek
  • Ülő munkát végzőknek
  • Szív- és érrendszeri betegségben szenvedőknek és cukorbetegeknek
  • Idősebb korosztálynak
  • Rehabilitáció

Botra fel!
Vár mindenkit a természet és a Nordic Walking!